De allernieuwste Niu, de Niu U-Serie

Niu U Serie allemaal

Lithium-Ion Revolutie, Rijklaar €1900,00 

De U-Serie biedt u 35 kilometer vrijheid met slechts één oplaadbeurt.

Kijk hier voor alle specificaties

Dit is niet zomaar een scooter, het is uw nieuwe voertuig om een stad te verkennen. Rijd ermee naar het werk, ga erop uit tijdens het weekend. 
NIU: De toekomst van stedelijke verkenning vandaag. De scooter is opgebouwd met stevige dikke stalen buizen wat een naakt frame oplevert.Wat zorgt voor een uitstekende balans en goede wegligging.

Niu U Serie licht wit 3 keer

De NIU Serie-U elektrische scooter is vergeleken met de overige NIU e-bikes lichter en industriëler,

De scooter heeft een paar aardige voordelen zoals:

 - De ultra-efficiënte en slimme motor is in samenwerking met BOSCH

- FOC geoptimaliseerde motor,  is aan een EBS dubbel remsysteem gekoppeld om vermogen terug in het systeem te brengen.

- Battery Management System 

- Keyless Ignition ( starten zonder sleutel)

- Niu motor lock ( parkeer mode, extra beveiliging tegen diefstal)

Niu U Serie licht paarsNiu U Serie licht blauw

Niu U Serie licht roodNiu U Serie licht rood achter

 

Kijk ook eens naar de andere Niu modellen

De Niu M1

De Niu N1s

 

 

Scooter Leasen: Kan ook via ScooterWeesp

Bereken de kosten per maand Klik hier voor een berekening van de kosten.

NIU flagshipstore

Elke dag openen nieuwe winkels, restaurants en cafés in de stad. In onze dagelijkse rubriek Open lees je erover. Vandaag: NIU flagshipstore.

"Als Apple een scooter zou maken, zou dit hem zijn," aldus Joseph Constanty (38), internationaal directeur van NIU. Het merk begon in 2015 met de ontwikkeling van elektrische scooters. Inmiddels rijden er zo'n 350.000 NIU-scooters rond en nam het bedrijf vijf designprijzen in ontvangst. 

De timing van de opening van NIU's eerste ­flagshipstore aan de Van Baerlestraat kon bijna niet beter, aangezien de gemeente de binnenstad uitstootvrij wil hebben in 2025.

Tesla

NIU flagshipstore

Van Baerlestraat 108 
1071 BC Amsterdam
020-2404800
https://www.niu.com/nl/

Er is een klein (€2499) en een groter scootermodel (€2999) te koop. "Elke scooter is uitgerust met een batterij - naar dezelfde technologie als elektrische autoproducent ­Tesla - die je thuis of op je werk in zes uur kunt opladen." Oftewel: geen oplaadpalen nodig. "Je scooter is bijna niet te ­stelen; zonder batterij kan geen dief erop wegrijden."

Mocht je zijn vergeten waar je je scooter hebt geparkeerd, dan is er een app. "Daarmee kun je altijd zien waar je scooter is, of de batterij is ­opgeladen en waar je bent geweest," ­aldus Constanty. Met de data kan NIU de scooters op afstand blijven verbeteren; wanneer een update is vereist, krijg je een berichtje. Zo simpel kan het zijn. 

"Het is een scooter voor millennials. Mensen die hun stad groener willen maken, maar ook de stad willen verkennen door naar plekken te gaan waar je normaal gesproken niet komt. Plus: de scooter maakt geen herrie, dus je ziet en hoort alles om je heen. Het is een andere wereld."

NIU opent eerste flagship store in Amsterdam

 door 

  • NIU Flagship store
  • NIU Flagship store
  • NIU Flagship store
  • NIU Flagship store
  • NIU Flagship store
  • NIU Flagship store
  • NIU Flagship store
  • NIU Flagship store

De deuren van NIU’s eerste Europese flagship store zijn sinds deze week geopend. De officiële opening van de e-scooter winkel, gevestigd aan de van Baerlestraat 108 in Amsterdam, vindt op zaterdag 27 januari plaats. NIU is een innovatief en snelgroeiend e-scooter merk uit China dat inspeelt op de wereldwijde groei van e-mobility. De keuze om de eerste Europese flagship store in Amsterdam te openen is gebaseerd op NIU’s overtuiging dat Nederland een sleutelrol speelt in de internationale toekomst van e-scooters.

Europees visitekaartje in Amsterdam
“Nederland is voorloper op technologisch gebied en is mede door de omvang een zeer geschikte testmarkt voor NIU. Nederlanders zijn gehecht aan de vrijheid die tweewielers hen bieden en staan open voor nieuwe innovaties. Dit maakt het voor ons een logische keuze om onze eerste Europese flagship store in Amsterdam te vestigen.” aldus Joseph Constanty, International Director van NIU. De gemeente Amsterdam heeft de ambitie uitgesproken om in 2025 zo veel mogelijk uitstootvrij te willen zijn op het gebied van verkeer en NIU biedt met de duurzame e-scooter de slimme oplossing in het scootersegment.

800 miljoen kilometer op de teller
NIU is ‘s werelds grootste e-scooter merk en is sinds eind 2017 bij verschillende scooterdealers verkrijgbaar op de Nederlandse markt. Het innovatieve merk is in 2015 na een succesvolle crowdfunding campagne van start gegaan met de productie van de scooters. Twee jaar later heeft het merk 500 winkels in China en 400 verkooppunten in Europa. Inmiddels rijden er wereldwijd ruim 330.000 e-scooters rond die samen meer dan 800 miljoen kilometer op de teller hebben staan.

NIU gebruikt de grote hoeveelheid ridingdata van alle scooters om de prestaties van de software en nieuwe modellen constant te optimaliseren. Naast de laatste technologie is de vormgeving van de scooter een belangrijk speerpunt van het bedrijf. Zo is NIU meerdere malen in de prijzen gevallen voor het fraaie design van de e-scooters.

Inspelen op de ontwikkelingen in Nederland
NIU is het merk achter de eerste slimme e-scooter in Nederland. Door de NIU Cloud, een app waarmee de scooters 24/7 connected zijn, kan de NIU-software regelmatig updates uitvoeren op bestaande scooters en is het voor de eigenaar mogelijk op afstand de batterijstatus, rijgeschiedenis of locatie van de scooter te controleren. Met de opening van de eerste flagship store in Europa spreekt NIU de ambitie uit om te groeien met hun e-scooters in Nederland en Europa.

“Met de toenemende luchtvervuiling vinden er in Nederland veel veranderingen plaats op het gebied van mobiliteit. De recente milieuzone in Amsterdam is hier een voorbeeld van. Wij weten zeker dat Nederlanders openstaan voor de overstap naar de duurzame e-scooter en met alle ervaring en kennis die wij uit China meenemen kunnen wij hen daarbij helpende hand bieden” aldus Joseph Constanty. De flagship store, op steenworp afstand van het Museumplein, is het meest recente visitekaartje voor NIU. De bezoeker krijgt de mogelijkheid om de verschillende modellen te bekijken, de functionaliteit van de app te ervaren en een ritje op een van de testmodellen te maken.

Herstart voor e-scooters

 

FOTO LEWIS
Hans Schreuder (l.) en Joseph Constanty van Niu e-scooters.

AMSTERDAM •In veel Chinese steden zijn escooters in de meerderheid. Hier is slechts 4% van de snor- en bromfietsen elektrisch. De Chinese e-scooterfabrikant Niu opent de aanval op deze bijna maagdelijke markt vanuit een in flagshipstore Amsterdam-Zuid.

„We gaan in Europa twintig winkels openen. Amsterdam is de eerste. We hebben hier ook al tachtig dealers uitgekozen”, zegt internationaal verkoopdirecteur Joseph Constanty.

In de etalage van de winkel, die vandaag open gaat, staan twee modellen met een startprijs vanaf €2499. De actieradius bedraagt 80 tot 100 kilometer. De motor is gemaakt door Bosch, de lithium-accu door Panasonic. De accu weegt acht kilo en kan thuis of op kantoor worden opgeladen. Wel wat anders dan de massieve loodaccu’s in goedkope en oudere modellen e-scooters.

Constanty en zijn Nederlandse contact Hans Schreuder verwachten dat de nieuwe generatie escooters zal aanslaan, na de teleurstellingen met de eerste generatie. „Dat kwam mede door de import van elektrische scooters van lage kwaliteit. Ze zagen er lelijk uit en de dealers konden de problemen met die loodaccu’s niet meer aan”, aldus Schreuder.

Via een simkaart zendt de boordcomputer van de Niuscooter informatie over de acceleratie, de accu en de locatie naar een app. „Nee, niet naar China. De informatie hebben we afgeschermd”, zegt Constanty.

In Nederland rijden 681.000 snorfietsen (tot 25 km p/u) en 473.000 bromfietsen (45 km p/u), waarvan slechts circa 42.000 elektrisch. Amsterdam lijkt een goede startlocatie voor Niu. Het gemeentebestuur heeft de stad net taboe verklaard voor snor- en bromfietsen uit 2010 of ouder. Minvermogende overstappers naar escooters krijgen subsidie.

Niu (spreek uit ’New’) bestaat pas drie jaar. Een van de oprichters is Li Yinan, oud-technologie-directeur van Baidu, het Chinese Google. Niu heeft naar eigen zeggen in China al 350.000 e-scooters verkocht. „We zijn daar verreweg marktleider in het segment voor smartscooters met lithiumaccu”, zegt Constanty. Voor Europa heeft Niu dit jaar een bescheiden doelstelling van 10.000 exemplaren. „We willen eerst het merk neerzetten.”

De concurrentie op de Europese markt voor e-scooters is zeer beperkt. Zo komt scootermarktleider Piaggio pas later dit jaar met een elektrische Vespa. Er wordt gefluisterd dat deze minstens €6000 gaat kosten. Ook de Amsterdamse startup Bolt wil dit jaar zijn eerste model uitbrengen. Niudirecteur Constanty is niet bevreesd voor de concurrentie. „Laat ze maar komen. We lopen qua kennis en ervaring drie jaar voor. Bij de eerste 20.000 scooters heb je veel problemen. Dat hadden wij ook.”

Openings tijden
maandag     09:30 - 17:30
dinsdag       09:00 - 17:30
woensdag    09:00 - 17:30
donderdag   09:00 - 17:30
vrijdag        09:00 - 16:00
zaterdag     10:00 - 14:00
zondag Gesloten

Betalings mogelijkheden:
Contant, PIN, Lease

Dichts bijzijnde locatie's
Snackbar De Haven
One Fitness Weesp
Houthandel De Vechtstreek
ScooterWeesp

Ga naar boven